Hét blog voor de ervaren assistant

7 Inspirerende hotel trends

‘Graag een rustige locatie’, ‘Niet te duur’, ‘Ze moeten er wel lekker eten hebben’ of ‘Gewoon een keer iets heel anders’. Zoveel wensen en – gelukkig – ook zoveel hotels! Hoe vind je elke keer weer het perfecte hotel? Wellicht dat deze hotel trends inspiratie bieden!

1. Living Room

Waar de lobby van een hotel eerst vooral een ruimte was waar je alleen kwam als je iets van de receptie nodig had, wordt het nu vaak gezien als de living room van het hotel. Lobby”s worden massaal omgeturnd tot hippe ruimtes met lounge stoelen en veel design uit de jaren “60 en “70. Een kleine meeting of gewoon een kopje koffie doen? De lobby leent zicht er tegenwoordig vaak perfect voor, zelfs als je niet in het hotel verblijft.

Ook de check-in gaat steeds sneller en efficiënter. We hoeven niet meer te wachten in een rij voor een statige receptie, maar worden snel geholpen bij kleine informele units.

2. Anders dan Anders

Karakterloze hotels die weinig tot de verbeelding spreken zijn uit. De “anders dan anders” locaties zijn in trek en vervullen de behoefte aan uniek, inspirerend en verrassend. Dit zie je ook terug op het gebied van vergaderen. Steeds meer hotels bieden een creative space met bijvoorbeeld poefjes en schommels om het out of the box denken te stimuleren.

Een snufje karakter wordt toegevoegd door de stad en omgeving op een subtiele manier terug te laten komen in de kamers, bar of restaurant. Zo zijn de Amsterdamse grachtenpanden in veel hotels terug te vinden op bedboards, behang en lampenkap en in Rotterdam viert de skyline hoogtij.

3. What”s in a name

Meeliften op iemands naamsbekendheid, waarom niet? In de hotels gebeurt dit momenteel voornamelijk op twee manieren:

  • je laat een bekende designer het hotel inrichten
  • je verbindt de naam van een bekende chef-kok aan het restaurant.

Is deze chef daadwerkelijk aanwezig in het restaurant? Niet echt… meestal slechts zijn filosofie en een aantal signature dishes.

4. Cocktailshakers en baristas

Met goede wijn en een koffiemachine val je niet meer op als hotel zijnde. Cocktailshakers en baristas veroveren het toneel en daarmee de harten van veel gasten. Hippe koffies, cocktails en voor de liefhebber koffie-cocktails worden bij veel hotels voor je neus gemaakt. De één nog mooier dan de ander. Het liefst natuurlijk op het dak van het hotel mét een prachtig uitzicht.

5. Health is hot

Gezond eten en drinken stond al langer op de kaart, maar dit thema wordt steeds verder doorgevoerd. We vinden in hotels steeds completere sportfaciliteiten, spa”s met alles erop en eraan en veel voor een complete detox. Luxe ten top! Puur en lokaal vormen het nieuwe bio, dus we zien dat lunches en diners steeds vaker bestaan uit authentieke en seizoensgebonden producten uit de omgeving.

6. Tatoeages zijn een pré

De service in hotels is langzaam aan het veranderen en wordt steeds vaker casual en intuïtief. De gast wordt écht gezien. Het personeel wordt niet langer alleen geselecteerd op kennis en opleiding, maar meer op karakter en uniekheid.

In nieuwe hippe hotels kan het zo zijn dat de serveerster een rasta coupe heeft en de barkeeper onder de tatoeages zit. Types die integere service verlenen én uiteraard snel geleerd hebben hoe ze een perfecte latte macchiato maken.

7. Welcome to the future!

Bij een vergadering aanwezig zijn als ware hologram terwijl je eigenlijk op afspraak in Spanje bent? Het lijkt toekomstmuziek, maar vanaf nu is het ook in Nederland mogelijk.

Iets minder futuristisch maar wel heel handig zijn de technische snufjes die het mogelijk maken om je telefoon draadloos op te laden op bijvoorbeeld het nachtkastje. Als we nog even geduld hebben kunnen we inchecken, de deur openen én de rekening betalen met onze Smartwatch. Welcome to the future!

Geschreven door: Renée de Winter www.reservations.nl


Wil je meer inspiratie voor secretaresses?

We houden je graag via onze nieuwsbrief op de hoogte van leuke praktische tips & weetjes, acties, ervaringen en informatie over onze opleidingen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 30 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als persoonlijk. Kijk dus zeker even in ons uitgebreide aanbod!

Bekijk ook

Benieuwd naar digitale kansen

Het verschil tussen uitzenden en detacheren – en waarom Sandra van der Pluym voor dat laatste kiest

Wat is het verschil tussen uitzenden en detacheren? Zijn dat niet twee termen voor hetzelfde …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *