Hét blog voor de ervaren assistant

Home » Communicatie

Communicatie

Help je collega’s beter om te gaan met negatieve veranderingen in 3 stappen  

Goede collega's secretariaat

Het is onrustig. Geruchten dwalen door de wandelgangen. Je maag keert om, want er hangt duidelijk wat in de lucht. Je organisatie is aan het veranderen, verbeteren of in transitie. Hoe ga je met alle veranderingen om en hoe help je je collega’s de verandering door? Verandering, vervelend? Nee, een kans! Dat er zaken veranderen in je werk is vrij normaal. Veranderingen groot en klein wisselen elkaar af. Soms kun …

Lees verder »

De kracht van een goed verhaal

Het is nog donker als ik ‘s ochtends in mijn auto stap op weg naar Utrecht. Het miezert en het is druk op de weg, maar met een lekker muziekje op de radio vind ik het niet erg om in de file te staan. Ik ben al een eind op weg als het stopt met regenen en ik achter de weilanden langzaam de zon zie opkomen. De lucht kleurt pastel …

Lees verder »

Vind jij dat normaal?

Vrouwelijk management

We zitten tjokvol aannames, stereotypen en vooroordelen. Dat zit een onbevangen kennismaking met mensen die anders in het leven staan natuurlijk in de weg. We zeggen en denken eerder ‘doe normaal’, dan ‘hé, wat leuk dat jij een hele andere mening hebt’. We zoeken vaker mensen op die een beetje op ons lijken, dat praat veel gezelliger. Op een receptie of verjaardag lopen we meestal niet af op de mensen …

Lees verder »

7 redenen waarom je kennis wilt maken met de Secretary Online Academy!  

Incompany training assistants

Om je persoonlijke en professionele vaardigheden te verbeteren moet je oefenen. Oefenen, oefenen, oefenen. Een trainer die spiegelt, confronteert en stuurt, is volgens ons essentieel om te groeien. Na het lezen van een boek ben je namelijk niet meteen assertiever, communicatief effectiever of de ideale sparringpartner. Je hebt verschillende theorieën tot je genomen, dat klopt, maar die theorie vervolgens in de praktijk brengen is echt wat anders. Daarom is de …

Lees verder »

4 trucjes om je Engelse taalvaardigheid te verbeteren

Cursus Zakelijk Engels

In steeds meer bedrijven spreekt men Engels, lopen er internationale collega’s rond waarmee je enkel in het Engels kunt communiceren of is zelfs de gehele voertaal Engels. Als managementassistent betekent dat dat ook jij aan de bak moet om de Engelse taal onder de knie te krijgen. Heb jij het gewenste niveau nog niet bereikt? Neem dan de tijd om deze trucjes eigen te maken en verbeter zo je Engelse …

Lees verder »

De assistant als influencer

Wij laten ons als consument graag beïnvloeden door andere mensen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dan ook dat bijna iedereen (92 procent) gevoelig is voor aanbevelingen van anderen en de helft struint social media af op zoek naar nieuwe trends en ideeën. Als we naar generatie Z kijken, de synthetische generatie, dan is het zijn of worden van influencer helemaal niet zo gek. Dus assistant, wat let je? Influencen = beïnvloeden …

Lees verder »

Tips voor een krachtige zakelijke tekst

Schrijven wat je bedoelt

Het schrijven van een zakelijke tekst is soms een hele klus! Hoe beantwoord je de klacht van een klant? Wat is de juiste formulering van een slecht-nieuws-bericht? Hoe maak je collega’s enthousiast voor een verandering op kantoor? De kunst, bij een goede zakelijk tekst, is om formeel te blijven maar niet onpersoonlijk. Daarnaast moet de lezer begrijpen wat je bedoelt en niet verdwalen in lappen teksten. Er mag geen ruis …

Lees verder »

Iedereen scrumt. Scrum jij al?

Ik scrum, jij scrumt, wij scrummen. Taaltechnisch klopt daar natuurlijk weinig van, maar lekker klinkt het wel. Ondanks dat het niet per se nieuw is, is het vandaag de dag een gewilde manier van werken. Voornamelijk grote organisaties en organisaties uit de softwareontwikkelingsbranche zijn fan! Maar ook start-ups hebben de scrum-smaak te pakken. Kortom, iedereen scrumt. Scrum jij al? Wat is Scrum? Scrum vraagt toch vaak nog om wat uitleg. …

Lees verder »

De impact van social media marketing

Door de impact van sociale media is de relatie tussen merken en consumenten enorm veranderd. Vandaag de dag maken bedrijven zelfs strategieën op basis van doelgroep analyses via social media. Bovendien zetten zowel corporates als kleine start-ups social media marketing in om het merk en dienst of service zichtbaar te maken bij het (relevante) publiek – de (potentiële) klant. Dat is geen geld Vroeger, nog niet zo bizar lang geleden, …

Lees verder »

Maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk!

Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en collega’s verwachten veel van hun teamgenoten. Onderscheidende kracht is essentieel, want daarmee maak je jezelf een waardevolle persoon om zaken mee te doen. En onderscheidend zijn vind je niet zozeer in het werk wat je doet, jij bent immers goed in wat je doet en dat verwachten mensen ook. Waar je het wel vindt? In aandacht. Échte aandacht. Van mens tot mens. Human2Human …

Lees verder »