Hét blog voor de ervaren assistant

Home » Secretaresse Tips

Secretaresse Tips

4 effectieve tips om jezelf te profileren

Goede collega's secretariaat

Secretaresse, val jij wel genoeg op? De secretaresse staat bekend als de stille kracht van de manager. Je ontzorgt, regelt en levert kwaliteit. Op de achtergrond, dat wel. En natuurlijk is daar niets mis mee, jij hoeft niet zo nodig in de schijnwerpers te staan. Profileren… waarom zou je? Bescheidenheid siert de mens, toch? Jezelf profileren helpt je verder! Wees niet bang, profileren is niet opscheppen. Het betekent niet dat …

Lees verder »

7 redenen waarom je kennis wilt maken met de Secretary Online Academy!  

Incompany training assistants

Om je persoonlijke en professionele vaardigheden te verbeteren moet je oefenen. Oefenen, oefenen, oefenen. Een trainer die spiegelt, confronteert en stuurt, is volgens ons essentieel om te groeien. Na het lezen van een boek ben je namelijk niet meteen assertiever, communicatief effectiever of de ideale sparringpartner. Je hebt verschillende theorieën tot je genomen, dat klopt, maar die theorie vervolgens in de praktijk brengen is echt wat anders. Daarom is de …

Lees verder »

Zo bereik je jouw voornemens en doelen voor 2020!

Met 2020 in het vooruitzicht komen de goede voornemens weer om de hoek kijken. Bij jou ook? Heb jij grote ambities? Stel jij jezelf allerlei doelen? Maar merk je dat het best lastig is om de focus vast te houden en je plannen te laten slagen? Lees dan snel verder voor 6 handvatten om doelen te stellen en ze daadwerkelijk te behalen. Waarom zijn doelen belangrijk? Doelen stellen is goed! …

Lees verder »

Waarom je slimmer MOET gaan werken en hoe je dat in 5 stappen aanpakt

Waarom MOET je dit onder de knie hebben? In principe MOET je natuurlijk helemaal niets. Maar slim is het wel om slimmer te gaan werken. We leven namelijk in een wereld waarin we overspoeld en overprikkeld worden door informatie, terwijl ons brein daar helemaal niet voor is gemaakt. Tegelijkertijd wordt het toch van ons verlangt. Je organisatie verlangt van jou dat je je vaardigheden blijft versterken. Continu. Want alleen zo …

Lees verder »

Het eindejaarsgesprek voor de secretaresse: bereid je voor in 6 stappen

Met de kerst in aantocht, nadert ook het eindejaarsgesprek. Het eindejaarsgesprek is een belangrijk moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en, nog belangrijker, om vooruit te kijken en plannen te maken voor het komende jaar. Ben jij al goed voorbereid? 6 tips voor je eindejaarsgesprek Het eindejaarsgesprek, of beoordelingsgesprek, is vaak meer eenrichtingsverkeer dan het functioneringsgesprek. Toch is het verstandig om je hier goed op voor te …

Lees verder »

4 trucjes om je Engelse taalvaardigheid te verbeteren

Cursus Zakelijk Engels

In steeds meer bedrijven spreekt men Engels, lopen er internationale collega’s rond waarmee je enkel in het Engels kunt communiceren of is zelfs de gehele voertaal Engels. Als managementassistent betekent dat dat ook jij aan de bak moet om de Engelse taal onder de knie te krijgen. Heb jij het gewenste niveau nog niet bereikt? Neem dan de tijd om deze trucjes eigen te maken en verbeter zo je Engelse …

Lees verder »

Assistant Power Class 2019: zo bereid jij je voor op de toekomst

Op 31 oktober 2019 vond de Assistant Power Class plaats. Een dag die in het teken stond van de toekomst – de toekomstcompetenties voor de secretaresse, om precies te zijn. In dit blog delen wij de tips en tricks van de sprekers over de 5 competenties. 1. Digitaal vaardig Jim Stolze, AI-expert, nam ons mee in de toekomst van werk. Jim geeft aan dat AI, artificial intelligence ook wel kunstmatige …

Lees verder »

Wat verdient een secretaresse op hbo-niveau?

salaris secretaresse

Het verschil tussen mbo & hbo Bijna de helft van de secretaresses heeft een mbo-opleiding, 1 op de 3 secretaresses heeft een HBO opleiding. Echter, de opleiding zegt tegenwoordig lang niet alles over het niveau van de functie. Over het algemeen geldt de regel: hoe meer werkervaring je hebt en eventuele opleidingen je naast je baan volgt, des te hoger is de kans dat je een functie uitoefent op HBO denk- en …

Lees verder »

6 richtlijnen voor effectief brainstormen

Wie blijft volhouden dat creativiteit onbelangrijk is, heeft het mis. Goed mis. Het World Economic Forum onderzoekt regelmatig wat de belangrijkste vaardigheden zijn voor de succesvolle professional. De top 3 vaardigheden voor de toekomst van werk zijn: complex problem solving, critical thinking en creativiteit. Wat heeft probleemoplossend- en kritisch denkvermogen te maken met creativiteit, hoor ik je denken. Nou, om complexe vraagstukken op te lossen, moet je het échte probleem …

Lees verder »