Hét blog voor de ervaren assistant

Stel uzelf regelmatig de vraag: Moet ik dit nu doen?

Het helpt u om prioriteiten te stellen. Stel de vraag meerdere keren, maar telkens met de klemtoon ergens anders.

  • MOET ik dit nu doen?
    Met andere woorden : zit er een deadline aan mijn taak vast? Moet deze taak opgepakt worden of is het leuk om te doen?
  • Moet IK dit nu doen?
    Behoort dit tot mijn werkzaamheden? Ben ik de enige die dit kan of is er iemand anders die dit beter kan doen? Kan ik het delegeren?
  • Moet ik DIT nu doen?
    Moet ik dit doen of iets anders? Wat is de prioriteit bij deze taak?
  • Moet ik dit NU doen?
    Is dit het juiste moment om deze taak uit te voeren? Is er niets belangrijker dat voorrang heeft? Wat heeft het voor gevolgen als ik deze taak op een ander moment doe?
  • Moet ik dit nu DOEN?
    De taak zelf doen of laten doen?

De juiste reden, op het juiste moment en op de juiste manier

Als u zeker weet dat een taak zinvol is, dat u hem moet uitvoeren, en dat u het op dit moment moet doen dan kunt u ervan uitgaan dat die taak prioriteit heeft. U voert een taak dan uit om de juiste reden, op het juiste moment en op de juiste manier.


Over artsp

Bekijk ook

Netwerken - ondersteuners en secretaresses

Het nut van netwerken met secretaresse-vakgenoten

Je creëert regelmatig tijd in de agenda van jouw directeur zodat hij/zij naar netwerkbijeenkomsten kan …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *