Hét blog voor de ervaren assistant

Willen is kunnen: de loopbaan van Janneke Sluiter

Dit blog is geschreven door Janneke Sluiter, voorheen o.a. directie assistent bij Convenient. Ze heeft diverse stappen in haar leven ondernomen die haar elke keer verder brachten naar datgene dat ze écht wil.

Janneke SluiterIk ben mijn loopbaan begonnen bij de Jaarbeurs in Utrecht waar ik na mijn stage diverse functies bekleed heb, waaronder projectmanager. Ik was o.a. verantwoordelijk voor de grootste hobbybeurs van Europa; KreaDoe.

Na ruim 7 jaar wilde ik graag ervaring opdoen aan de bureauzijde en ben ik aan de slag gegaan bij The Live House, een prestigieus evenementenbureau waar ik B2B projecten begeleidde en waar ik mijn organisatietalent verder heb ontwikkeld.

Na 5 jaar had ik 2 prachtige kinderen gekregen en wilde meer balans tussen werk en privé en minder reistijd en besloot om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Ik was op zoek naar een functie waarbij ik iemand kon ondersteunen, genoeg uitdaging had en mijzelf op andere vlakken kon ontwikkelen. Deze functie vond ik bij Convenient (software voor de zorg) als directie assistent. Mijn takenpakket bestond o.a. uit het begeleiden van interne projecten, organisatie evenementen, RvC vergadering notuleren en ik was sparring partner van de directeur.

Na 4 jaar deze rol gehad hebbende merkte dat ik minder voldoening uit m’n werk haalde, omdat anderen scoorden met de ideeën die ik bedacht had. En ik maakte mij druk over dingen waar ik zelf (helaas) geen invloed op had.

In die tijd deed ik ook de Secretary Management Master en mede deze opleiding heeft mij doen inzien dat ik weer voorop wilde lopen en zelfstandig beslissingen wilde nemen. In mijn scriptie heb ik Convenient en mijn directeur tegen het licht gehouden en soms de vinger op de zere plek gelegd. De scriptie werd positief ontvangen en met mijn aanbevelingen wordt nu ook echt wat gedaan en daar ben ik trots op.

Na een aantal gesprekken waarin ik had aangegeven dat ik meer verantwoordelijkheid wilde dragen, ben ik in mei 2015 gevraagd om de functie Manager Operations te vervullen bij eGPO (Elektronisch Gestructureerd Patiënten Overleg). eGPO is een zorgconcept dat ervoor zorgt dat de communicatie en coördinatie van multidisciplinaire zorg verbeterd en gemakkelijker wordt. Ik ben verantwoordelijk voor marketing, communicatie en de operationele gang van zaken. Ons team bestaat uit unieke professionals die allemaal met hun eigen kwaliteiten bijdragen aan het succes van eGPO.

Ik ben trots dat ik daar onderdeel van uitmaak. Elke dag is weer anders waarbij flexibiliteit, zelfreflectie, gedrevenheid, eerlijkheid en humor hoog in het vaandel staan! Ik ben ervan overtuigd dat deze competenties je altijd verder brengen in je leven/carrière.

‘Willen is kunnen’ zei mijn moeder altijd en dat is echt zo. De juiste instelling en bereidheid om te leren en fouten te maken kom je verder. Ook de zelfbedachte spreuk van m’n dochter ‘van ja maar-en krijg je grijze haren’ slaat de spijker op z’n kop! Ben proactief, laat zien wat je kan en wees positief dan komt er zeker een kans voorbij die je kan grijpen.

Wil je meer inspiratie?

Janneke verzorgt tijdens de Assistant Power Class 2016 één van de Power Pitches: je krijgt inspirerende en waardevolle tips van assistants die, in jouw veranderende functie, kansen hebben gepakt en daardoor het verschil maken. Daarnaast hoor je van topsprekers – zoals Richard van Hooijdonk en Margriet Sitskoorn – diverse nieuwe inzichten over jouw veranderende functie. Leer ook van elkaar: waar loop je tegenaan en hoe lost je collega dat op?

Lees meer over de Assistant Power Class

 

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 30 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als persoonlijk. Kijk dus zeker even in ons uitgebreide aanbod!

Bekijk ook

Efficiënt thuiswerken met Outlook, OneNote en Teams

Outlook, OneNote & Teams: laat ze samen vóór je werken

Outlook, OneNote en Teams; het zijn drie super handige tools die je werk een stuk …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *