Hét blog voor de ervaren assistant

Trends in werk en management voor secretaresses

Tijdens de eerste editie van de Secretary Power Class in 2013 zette Dr. Ben Tiggelaar de aanwezige secretaresses aan het denken over hun nieuwe rol.

Zo gelden de volgende zeven algemene trends in werk en management ook voor secretaresses:

  1. Focus op kennis, creativiteit, relaties
  2. Tijd en plaats worden minder belangrijk
  3. Continue innovatie en verandering
  4. Minder vast, meer flexibel
  5. Minder bazen, meer autonomie
  6. Meerdere carrières per persoon
  7. Werken voor geld én voor zingeving

Wat betekenen deze trends voor secretaresses?

De consequentie van deze trends is dat je als secretaresse meer leidinggeeft aan je eigen werk, aan je eigen loopbaan, aan je eigen leven… Kortom: leiding geven aan jezelf wordt steeds belangrijker!

Personal branding speelt hierin een belangrijke rol. Kort en krachtig uitgelegd betekent dit: laat zien waarvoor jij staat; luister niet naar iedereen, maar wel naar je dierbaren; en werk primair vanuit je sterke punten. Eigenlijk zou je kunnen zeggen: zorg dat je meer jezelf wordt, zoals je bent op je beste momenten.

Wil je andere mensen op een positieve manier meenemen in je plannen, dan heeft Ben vier tips die iedereen eenvoudig kan toepassen:

  • Zeg “wij” in plaats van “ik”
  • Geef een goede reden voor de dingen die je vraagt
  • Zet door… maar doe het met een glimlach
  • Mix in je optreden “autoriteit” met “sympathie”

Andere tips van Ben Tiggelaar over persoonlijke ontwikkeling en groei:

Hoor zelf zijn uitleg en tips tijdens de Power Class:

Meer weten?

Wil je dit jaar weer geïnspireerd worden door Ben Tiggelaar? Luister naar zijn nieuwe verhaal tijdens de Secretary Power Class 2014 op 30 oktober in Rotterdam!

Bekijk de Secretary Power Class 2014

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 30 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als persoonlijk. Kijk dus zeker even in ons uitgebreide aanbod!

Bekijk ook

Waarom een uitstekende assistant MBA-vaardigheden beheerst

Het werken op je gevoel heeft je al jaren ver gebracht. Hoe staat het met …