Hét blog voor de ervaren assistant

Home » Communicatie » Proefles: Positief beïnvloeden van gedrag met de roos van Leary

Proefles: Positief beïnvloeden van gedrag met de roos van Leary

Gedrag is voorspelbaar. De Amerikaanse psycholoog Timothy Leary ontdekte dat de manier waarop mensen reageren in veel gevallen voorspelbaar is. Bepaald gedrag roept een bepaalde reactie op. Vanuit dit gegeven is gedrag te voorspellen en dus ook te beïnvloeden.

De roos van Leary

Timothy Leary heeft een interactiemodel ontworpen waarmee relaties tussen mensen in kaart kunnen worden gebracht: de roos van Leary. Dit model kun je gebruiken om bewust keuzes te maken in actie en reactie. Met de inzichten uit de roos van Leary kun je uit bestaande gedragspatronen stappen en oefen je invloed uit op wat je zegt, maar ook op hoe je het zegt.

Sterker worden in beïnvloeden, dat willen we allemaal wel. In de proefles van de opleiding Business Assistant maak je kennis met de roos van Leary en zie je met de zelftest hoe jij scoort op verschillende gedragstypen.

Ben jij leidend, helpend, meewerkend, opstandig, volgend of teruggetrokken? Download de proefles en ontdek het zelf.

Download de proefles ‘De roos van Leary: positief beïnvloeden van gedrag’

Meer weten over de opleiding Business Assistant?

Inzicht is altijd de eerste stap in verandering, in sterker worden. Je kijkt tijdens deze opleiding naar jouw organisatie, naar jouw authenticiteit en naar jouw manier van beïnvloeden. Je kijkt ook naar wat jouw impact is op de organisatie en op je team(s). Kortom, met de opleiding Business Assistant versterk je in 5 dagen jouw positie als senior assistant!

Bekijk de opleiding Business Assistant

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 25 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als privé. In ons uitgebreide aanbod vind je altijd iets dat bij je past!

Bekijk ook

De impact van social media marketing

Door de impact van sociale media is de relatie tussen merken en consumenten enorm veranderd. …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *