Hét blog voor de ervaren assistant

Iedereen werkt met Outlook… Maar wie haalt er echt alles uit?

Outlook is al jaren een onmisbare tool om grip te houden op je werk. E-mail, agenda, taken en vergaderverzoeken komen overzichtelijk samen in één omgeving. Toch blijft een hoop van wat Outlook in huis heeft voor veel mensen verborgen. Dat is niet gek. Outlook ontwikkelt zich razendsnel, vaak sneller dan we kunnen bijhouden. Terwijl de interface vertrouwd lijkt, zijn er de afgelopen jaren veel veranderingen doorgevoerd en zijn er nieuwe functies toegevoegd.

Slimmer werken met Outlook: het begint bij inzicht in wat er allemaal kan

Mails handmatig slepen naar mappen, meerdere agenda’s beheren zonder het overzicht te behouden, belangrijke taken kwijtraken in de stroom van binnekomende mail… Veel gebruikers werken nog op dezelfde manier als vijf jaar geleden. Dit is zonde, want Outlook zit boordevol functies die je werk juist makkelijker kunnen maken. Denk aan slimme regels, snelle stappen, kleurcoderingen en geïntegreerde takenlijsten. Met een paar kleine aanpassingen win je al snel tijd én overzicht.

Outlook verandert. Ben jij voorbereid?

Outlook verandert niet alleen qua uiterlijk, maar ook inhoudelijk. De nieuwe versie die Microsoft binnen Microsofft 365 uitrolt, voelt op sommige punten zelfs als een compleet ander programma. Maar wat is er dan anders?

  • De interface is strakker en functioneel anders ingericht
  • Mappenstructuren maken steeds meer ruimte voor slimme filters en zoekopdrachten
  • Focused Inbox geeft prioriteit aan belangrijke mails
  • Integratie met tools als Microsoft To Do en Teams wordt de norm

Werk jij dagelijks in Outlook? Dan kan dit behoorlijk wennen zijn. Wat gisteren nog werkte, is vandaag verplaatst, veranderd of zelfs verdwenen.

Waar loop jij tegenaan?

Herken jij jezelf in één van deze situaties?

  • Je inbox stroomt steeds weer vol, ondanks al je opruimacties.
  • Je besteedt veel tijd aan terugkerende taken die misschien eenvoudiger kunnen.
  • Je agenda raakt volgepland met afspraken waar je weinig grip op hebt.
  • Je hoort collega’s praten over nieuwe functies, maar weet niet goed waar je moet beginnen.

Als dit je bekend voorkomt, dan ben je niet de enige. Gelukkig zijn er effectieve manieren om Outlook weer jouw steun in de rug te maken, in plaats van een bron van frustratie.

Kleine aanpassingen, groot verschil

Het beste nieuws? Je hoeft geen expert te zijn om efficiënter met Outlook te werken. Vaak zijn het juist de simpele instellingen en kleine gewoontes die jouw werkdag een stuk makkelijker maken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een handige categorie die je taken overzichtelijk maakt
  • Een regel die ongewenste e-mails automatisch uit je inbox haalt
  • Een sneltoets waarmee je in een paar seconden een afspraak plant

En het mooiste is: door te ontdekken wat Outlook tegenwoordig allemaal kan, krijg je weer meer controle én ruimte in je dagelijkse werk.

Optimaliseer jouw werkdag met Outlook & timemanagement

Het is maandagochtend en jij opent Outlook… 48 ongelezen mails, 10 rode vlaggetjes en 6 kleuren in jouw weekagenda. Help! Jij hebt al langer het voornemen om de ‘boel’ aan te pakken, dieper in de functies te duiken en jouw werk slimmer te organiseren. Tijdens de 2-daagse cursus Slimmer werken met Outlook doe jij uitgebreide praktische Outlook kennis op en maak je kennis met Copilot. Je gaat aan de slag met het inrichten van jouw eigen cockpit en ontdekt allerlei handige functies in de klassieke en nieuwe Outlook.

Of wil je aan de slag met de nieuwe Outlook?

Werk je dagelijks met Outlook en stap je over op de nieuwe Outlook – of ben je al overgestapt? Dan weet je hoe belangrijk het is om met de nieuwste ontwikkelingen mee te gaan. Als assistant wil je niet alleen efficiënt werken, maar ook voorbereid zijn op de toekomst. Door naast Outlook ook Copilot en OneNote in te zetten, haal je het maximale uit je werkdag en blijf je altijd een stap vooruit. Tijdens de 2-daagse cursus De nieuwe Outlook  duiken we diep in alle mogelijkheden van de nieuwe Outlook. Je leert slimmer werken met e-mails en agenda’s, efficiënt gebruikmaken van Copilot als digitale assistent en je werk perfect organiseren in OneNote.

Over sancakz

Bekijk ook

5 praktische tips voor de management assistant als strategisch partner

De rol van de management assistant verandert. Het gaat niet meer alleen om uitvoerende taken, …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *