Hét blog voor de ervaren assistant

Tips voor het regelen van het eindejaarsgeschenk

EindejaarsgeschenkVeel budgetten zijn flink geschrapt na de afgelopen crisis. Gelukkig blijven werkgevers van onze eindejaarsgeschenken af.

Ze hebben goed in de gaten dat het juist in én na crisistijd belangrijk is om te laten zien dat ze jouw werk waarderen. Doordat er steeds minder handen beschikbaar zijn, worden deze immers steeds belangrijker. Ook hoort het bij onze Nederlandse decembergewoontes. Daarnaast wordt de crisis vaak gezien als een onzin-argument om juist dit budget te schrappen.

Ben jij degene die de Kerstman mag spelen? Leuk! Met deze tips scoor je zeker een hoop blije gezichten van je collega’s én je baas.

  • Het gaat niet om het geld: geef met aandacht
    De emotie rond het ontvangen van een cadeau heeft met de boodschap te maken, niet met het geld. Zorg dus dat het verhaal authentiek is, dan hoeft het cadeau niet persé op het lijf geschreven te zijn. Dit is gebleken na onderzoek van Henry Robben, hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit.
  • Liever wat minder en goed, dan meer met een lagere kwaliteit
  • Wacht niet te lang met bestellen
    Vaak wordt lang gewacht, bijvoorbeeld vanwege grote reorganisaties. Verstandig is het niet, want het is een stuk goedkoper om al eerder in het jaar te bestellen. Zet dit dus vroeg in je agenda van het nieuwe jaar!
  • Origineel zijn? Kijk om je heen
    Wat is momenteel de trend in de winkels? Blader eens door mode- en woonbladen. Of kijk naar kookprogramma”s (denk aan 24 Kitchen of Heel Holland Bakt). Dan kom je vanzelf op een leuk en origineel idee.
  • Segmenteren kan, maar hoeft niet
    Zoals we al in het eerste punt vermeldden, gaat het om de boodschap: een oprecht dankjewel. Maar wil je echt wat anders te bieden hebben aan diverse collega’s, segmenteer ze dan op bijvoorbeeld interesse, hobby’s, opleiding of levenscyclus. Waarschijnlijk een hele klus, maar het wordt zeker gewaardeerd.

Meer tips voor secretaresses ontvangen?

Meld je dan aan voor onze secretaresse nieuwsbrief! Je ontvangt – net als 9.000 collega assistants – regelmatig onze e-mail met praktische tips, leuke acties en/of interessante events.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

 

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 30 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als persoonlijk. Kijk dus zeker even in ons uitgebreide aanbod!

Bekijk ook

Benieuwd naar digitale kansen

Het verschil tussen uitzenden en detacheren – en waarom Sandra van der Pluym voor dat laatste kiest

Wat is het verschil tussen uitzenden en detacheren? Zijn dat niet twee termen voor hetzelfde …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *