Veel budgetten zijn flink geschrapt na de afgelopen crisis. Gelukkig blijven werkgevers van onze eindejaarsgeschenken af.
Ze hebben goed in de gaten dat het juist in én na crisistijd belangrijk is om te laten zien dat ze jouw werk waarderen. Doordat er steeds minder handen beschikbaar zijn, worden deze immers steeds belangrijker. Ook hoort het bij onze Nederlandse decembergewoontes. Daarnaast wordt de crisis vaak gezien als een onzin-argument om juist dit budget te schrappen.
Ben jij degene die de Kerstman mag spelen? Leuk! Met deze tips scoor je zeker een hoop blije gezichten van je collega’s én je baas.
- Het gaat niet om het geld: geef met aandacht
De emotie rond het ontvangen van een cadeau heeft met de boodschap te maken, niet met het geld. Zorg dus dat het verhaal authentiek is, dan hoeft het cadeau niet persé op het lijf geschreven te zijn. Dit is gebleken na onderzoek van Henry Robben, hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. - Liever wat minder en goed, dan meer met een lagere kwaliteit
- Wacht niet te lang met bestellen
Vaak wordt lang gewacht, bijvoorbeeld vanwege grote reorganisaties. Verstandig is het niet, want het is een stuk goedkoper om al eerder in het jaar te bestellen. Zet dit dus vroeg in je agenda van het nieuwe jaar! - Origineel zijn? Kijk om je heen
Wat is momenteel de trend in de winkels? Blader eens door mode- en woonbladen. Of kijk naar kookprogramma”s (denk aan 24 Kitchen of Heel Holland Bakt). Dan kom je vanzelf op een leuk en origineel idee. - Segmenteren kan, maar hoeft niet
Zoals we al in het eerste punt vermeldden, gaat het om de boodschap: een oprecht dankjewel. Maar wil je echt wat anders te bieden hebben aan diverse collega’s, segmenteer ze dan op bijvoorbeeld interesse, hobby’s, opleiding of levenscyclus. Waarschijnlijk een hele klus, maar het wordt zeker gewaardeerd.
Meer tips voor secretaresses ontvangen?
Meld je dan aan voor onze secretaresse nieuwsbrief! Je ontvangt – net als 9.000 collega assistants – regelmatig onze e-mail met praktische tips, leuke acties en/of interessante events.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief