Hét blog voor de ervaren assistant

Samenwerken management

Delegeren kun jij ook

Hoe komt het toch dat er zo"n naar smaakje kleeft aan het woord delegeren? Heb jij ook direct een plaatje in je hoofd van iemand die torenhoog boven jou uitsteekt met zijn of haar handen in de zij en dan vriendelijk doch dwingend vraagt: "Wil je dit voor me doen,….nu ...

Lees verder »

Jezelf laten zien zonder te overdreven over te komen

Wil jij jezelf meer profileren in de organisatie? Ben je op zoek naar een (nieuwe) baan? Of wil jij in je omgeving beter je kwaliteiten tot uiting laten komen? In alle bovenstaande situaties is het belangrijk dat jij je onderscheidt. Bescheidenheid kan een slechte eigenschap zijn wanneer jij jezelf wilt ...

Lees verder »

Spreek de taal van de ander om beter te communiceren

Communicatie is als een dans tussen jou en de ander. Als jij een klik hebt met je danspartner verloopt die dans soepel, mooi en succesvol. Heb je geen klik, dan sta je zo op elkaars voeten en verloopt de dans desastreus. Daar zit niemand op te wachten en al zeker ...

Lees verder »

Top 5 wat maakt een manager goed volgens de secretaresse

Je ziet ze weleens combinaties van managers en hun secretaresse die samen naar een andere organisatie verhuizen. Niet iedereen zou dat willen en doen en sommigen vinden dat een geweldige oplossing. Een leider heeft heel veel capaciteiten en wat zijn nu die extra eigenschappen of vaardigheden die iemand juist unieker ...

Lees verder »

Als secretaresse onderhandelen, is dat nodig dan?

Onderhandelen doe je overal. Op je werk, thuis, in de winkel en misschien ook wel in de kroeg. Of het nu om het inkopen van kantoorartikelen gaat of om je salaris. Onderhandelen doe je zelfs als je de agenda van je leidinggevende bewaakt. Onderhandelen kun je leren, ook al is ...

Lees verder »

Blijven hangen of doorpakken? Wat is jouw aanpak?

Een probleem oplossen is niet altijd even gemakkelijk. Dat komt omdat we vaak bij het probleem blijven hangen. We stellen vragen als "hoe is het probleem ontstaan?" en "Wie is er verantwoordelijk voor"? Daardoor blijft onze aandacht bij het probleem. Een mooi gezegde leert ons echter dat je het beste ...

Lees verder »

Loslaten om verder te komen

Waarom blijf ik doen wat ik doe? Ook wanneer ik mij nog zo had voorgenomen het anders te doen? Voordat je je blijft focussen op wat je anders wilt, is het nuttig om achterom te kijken. Zolang jouw oude patronen jou nog wat opleveren, blijf je ze namelijk onbewust ...

Lees verder »

Hoera, onze klanten zijn erg tevreden!

Hoera! Het Secretary Management Institute heeft de Cedeo-certificering wederom behaald. Maar liefst 93 procent van onze klanten was tevreden tot zeer tevreden over ons. Cedeo is een onafhankelijk klanttevredenheidstest, die door Cedeo onder onze klanten is uitgevoerd. Klanttevredenheid en kwaliteit staan hoog bij ons in het vaandel en dit wordt ...

Lees verder »