Hét blog voor de ervaren assistant

Communicatie

Stappenplan: hoe word je digiwise?

Het is een must voor jou als managementassistent om digiwise te zijn. Dat word je echter niet van vandaag op morgen. Daar is motivatie, inzicht, kennis en overtuiging voor nodig. Wat het inhoudt om digiwise te zijn en welke stappen je zet om het te worden, lees je hier. Wanneer ben je digiwise? Je bent digiwise als je gedegen kennis hebt van digitale tools, zodat je deze tools efficiënt en …

Lees verder »

De kracht van een goed verhaal

Het is nog donker als ik ’s ochtends in mijn auto stap op weg naar Utrecht. Het miezert en het is druk op de weg, maar met een lekker muziekje op de radio vind ik het niet erg om in de file te staan. Ik ben al een eind op weg als het stopt met regenen en ik achter de weilanden langzaam de zon zie opkomen. De lucht kleurt pastel …

Lees verder »

Vind jij dat normaal?

Vrouwelijk management

We zitten tjokvol aannames, stereotypen en vooroordelen. Dat zit een onbevangen kennismaking met mensen die anders in het leven staan natuurlijk in de weg. We zeggen en denken eerder ‘doe normaal’, dan ‘hé, wat leuk dat jij een hele andere mening hebt’. We zoeken vaker mensen op die een beetje op ons lijken, dat praat veel gezelliger. Op een receptie of verjaardag lopen we meestal niet af op de mensen …

Lees verder »

7 redenen waarom je kennis wilt maken met de Secretary Online Academy!  

Incompany training assistants

Om je persoonlijke en professionele vaardigheden te verbeteren moet je oefenen. Oefenen, oefenen, oefenen. Een trainer die spiegelt, confronteert en stuurt, is volgens ons essentieel om te groeien. Na het lezen van een boek ben je namelijk niet meteen assertiever, communicatief effectiever of de ideale sparringpartner. Je hebt verschillende theorieën tot je genomen, dat klopt, maar die theorie vervolgens in de praktijk brengen is echt wat anders. Daarom is de …

Lees verder »

4 trucjes om je Engelse taalvaardigheid te verbeteren

Cursus Zakelijk Engels

In steeds meer bedrijven spreekt men Engels, lopen er internationale collega’s rond waarmee je enkel in het Engels kunt communiceren of is zelfs de gehele voertaal Engels. Als managementassistent betekent dat dat ook jij aan de bak moet om de Engelse taal onder de knie te krijgen. Heb jij het gewenste niveau nog niet bereikt? Neem dan de tijd om deze trucjes eigen te maken en verbeter zo je Engelse …

Lees verder »

De assistant als influencer

Wij laten ons als consument graag beïnvloeden door andere mensen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dan ook dat bijna iedereen (92 procent) gevoelig is voor aanbevelingen van anderen en de helft struint social media af op zoek naar nieuwe trends en ideeën. Als we naar generatie Z kijken, de synthetische generatie, dan is het zijn of worden van influencer helemaal niet zo gek. Dus assistant, wat let je? Influencen = beïnvloeden …

Lees verder »

Iedereen scrumt. Scrum jij al?

Ik scrum, jij scrumt, wij scrummen. Taaltechnisch klopt daar natuurlijk weinig van, maar lekker klinkt het wel. Ondanks dat het niet per se nieuw is, is het vandaag de dag een gewilde manier van werken. Voornamelijk grote organisaties en organisaties uit de softwareontwikkelingsbranche zijn fan! Maar ook start-ups hebben de scrum-smaak te pakken. Kortom, iedereen scrumt. Scrum jij al? Wat is Scrum? Scrum vraagt toch vaak nog om wat uitleg. …

Lees verder »

De impact van social media marketing

Door de impact van sociale media is de relatie tussen merken en consumenten enorm veranderd. Vandaag de dag maken bedrijven zelfs strategieën op basis van doelgroep analyses via social media. Bovendien zetten zowel corporates als kleine start-ups social media marketing in om het merk en dienst of service zichtbaar te maken bij het (relevante) publiek – de (potentiële) klant. Dat is geen geld Vroeger, nog niet zo bizar lang geleden, …

Lees verder »

Maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk!

Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en collega’s verwachten veel van hun teamgenoten. Onderscheidende kracht is essentieel, want daarmee maak je jezelf een waardevolle persoon om zaken mee te doen. En onderscheidend zijn vind je niet zozeer in het werk wat je doet, jij bent immers goed in wat je doet en dat verwachten mensen ook. Waar je het wel vindt? In aandacht. Échte aandacht. Van mens tot mens. Human2Human …

Lees verder »

5 voordelen van beeldend presenteren

Toehoorders die je uit verveling schaapachtig aankijken. Oplichtende mobieltjes in het publiek. Alle ogen gericht op de lappen tekst op het scherm achter je. Je hebt dit vast wel eens meegemaakt. Misschien overkwam het jouw manager met een door jou gemaakte presentatie. Of stond je zelf op het podium? Hoe dan ook, de conclusie: het vermogen om de aandacht van je publiek erbij te houden en jouw ideeën goed over …

Lees verder »