Bij het organiseren van een event komt veel kijken. Zo zorg je ervoor dat je niet in de stress raakt...
Lees verder »Projectmanagement: verbreed je basis!
Projectmanagement is niet meer weg te denken uit het takenpakket van de secretaresse. De mogelijkheden zijn heel breed, dus spijker je kennis op tijd bij.
Lees verder »De secretaresse wordt projectassistent
Van een gezamenlijk conflict naar een goede projectsamenwerking.
Lees verder »Leuk, een bedrijfsevenement organiseren!
Bij de organisatie van een bedrijfsevenement komt veel kijken. Om te zorgen dat de organisatie een feestje blijft, is het zaak er gestructureerd aan te beginnen. Tips!
Lees verder »Deel je klussen op in ‘pizza-punten’
Je kent het wel; je loopt tegen een deadline aan of je zou eigenlijk aan die ene grote klus moeten beginnen, maar je komt er maar niet toe. Dus blok je vier uur in je agenda om er echt overmorgen aan te beginnen.
Lees verder »Scaling-model: wat is er beter bij 1 puntje meer?
Er bestaan veel modellen om persoonlijke groei te bewerkstelligen. Sommige zijn ingewikkeld, en andere weer veel praktischer. Een eenvoudig hulpmiddel om een positieve verandering door te voeren in je leven is het scaling-model. Je geeft verschillende onderdelen van je leven een cijfer, en gaat vervolgens na wat er anders is ...
Lees verder »Mindmap: gedachten en bezigheden in één oogopslag
Mindmappen is een perfect middel om overzicht te creëren. Met tekeningen, kleuren en woorden breng je zaken met elkaar in verband. Tips voor een goede mindmap.
Lees verder »Hoe clean is jouw desk?
Heb jij soms het gevoel dat je niet vooruit te branden bent? Doe je veel ad hoc taken tussendoor? Lees hier hoe een opgeruimd bureau zorgt voor een opgeruimd hoofd.
Lees verder »Test: Ontdek uw tijdverslinders
Veel van onze kostbare tijd gaat op aan tijdverslinders. Om tijdverslinders effectief aan te pakken, is het noodzakelijk inzicht te hebben in taken die uw tijd verslinden. Zijn het veelal taken waar u zelf invloed op heeft of zijn anderen de stoorzenders? Ontdek het met deze test!
Lees verder »Minitraining delegeren
Effectief uw tijd beheren, betekent dat u taken delegeert aan anderen. Hierdoor spaart u tijd uit voor zaken die op dat moment een grotere prioriteit hebben. Delegeren wil zeggen, dat u taken overdraagt aan iemand die daartoe bevoegd is. Zou u zaken moeten delegeren?
Lees verder »