Hét blog voor de ervaren assistant

Organiseren

Deel je klussen op in ‘pizza-punten’

Je kent het wel; je loopt tegen een deadline aan of je zou eigenlijk aan die ene grote klus moeten beginnen, maar je komt er maar niet toe. Dus blok je vier uur in je agenda om er echt overmorgen aan te beginnen.

Lees verder »

Scaling-model: wat is er beter bij 1 puntje meer?

Er bestaan veel modellen om persoonlijke groei te bewerkstelligen. Sommige zijn ingewikkeld, en andere weer veel praktischer. Een eenvoudig hulpmiddel om een positieve verandering door te voeren in je leven is het scaling-model. Je geeft verschillende onderdelen van je leven een cijfer, en gaat vervolgens na wat er anders is ...

Lees verder »

Hoe clean is jouw desk?

Heb jij soms het gevoel dat je niet vooruit te branden bent? Doe je veel ad hoc taken tussendoor? Lees hier hoe een opgeruimd bureau zorgt voor een opgeruimd hoofd.

Lees verder »

Test: Ontdek uw tijdverslinders

Veel van onze kostbare tijd gaat op aan tijdverslinders. Om tijdverslinders effectief aan te pakken, is het noodzakelijk inzicht te hebben in taken die uw tijd verslinden. Zijn het veelal taken waar u zelf invloed op heeft of zijn anderen de stoorzenders? Ontdek het met deze test!

Lees verder »

Minitraining delegeren

Effectief uw tijd beheren, betekent dat u taken delegeert aan anderen. Hierdoor spaart u tijd uit voor zaken die op dat moment een grotere prioriteit hebben. Delegeren wil zeggen, dat u taken overdraagt aan iemand die daartoe bevoegd is. Zou u zaken moeten delegeren?

Lees verder »