Hét blog voor de ervaren assistant

Digitaal archiveren: houd grip op uw inbox

Gebruik deze tips om uw inbox te beheren:

  1. Beslis na het openen van een e-mail direct wat te doen:
    > Weggooien (u hoeft er niets mee te doen)
    > Kleine actie: meteen afhandelen + archiveren
    > Grotere actie: verplaats naar takenlijst
  2. Eén onderwerp per e-mail
  3. Gebruik “zonder tegenbericht” in e-mail
  4. Behandel e-mail op vaste momenten
  5. Geef kleur geven aan mail/ Classificeren in kleur. Bijvoorbeeld personeel in groen, financiën in rood, klanten in blauw etc.
  6. Gebruik hyperlinks i.p.v. meezenden van documenten
  7. Gebruik sneltoetsen; zowel voor typen van tekst als voor openen, verzenden van e-mail
  8. Zet geluid bij binnenkomende e-mail uit
  9. Plaats binnenkomende e-mails direct naar takenlijst (< 15 min. werk) of agenda (> 15 min. werk)
  10. Sorteer binnen komende e-mails automatisch naar mappen, gebruik wizzardregels

Over admin

Bekijk ook

5 praktische tips voor de management assistant als strategisch partner

De rol van de management assistant verandert. Het gaat niet meer alleen om uitvoerende taken, …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *