Hét blog voor de ervaren assistant

Digitaal archiveren: houd grip op uw inbox

Gebruik deze tips om uw inbox te beheren:

  1. Beslis na het openen van een e-mail direct wat te doen:
    > Weggooien (u hoeft er niets mee te doen)
    > Kleine actie: meteen afhandelen + archiveren
    > Grotere actie: verplaats naar takenlijst
  2. Eén onderwerp per e-mail
  3. Gebruik “zonder tegenbericht” in e-mail
  4. Behandel e-mail op vaste momenten
  5. Geef kleur geven aan mail/ Classificeren in kleur. Bijvoorbeeld personeel in groen, financiën in rood, klanten in blauw etc.
  6. Gebruik hyperlinks i.p.v. meezenden van documenten
  7. Gebruik sneltoetsen; zowel voor typen van tekst als voor openen, verzenden van e-mail
  8. Zet geluid bij binnenkomende e-mail uit
  9. Plaats binnenkomende e-mails direct naar takenlijst (< 15 min. werk) of agenda (> 15 min. werk)
  10. Sorteer binnen komende e-mails automatisch naar mappen, gebruik wizzardregels

Over Secretary

Met onze blogs blijf je als ervaren assistant op de hoogte van de (vele) veranderingen in jouw vak. Daarnaast bieden we al meer dan 30 jaar waardevolle opleidingen en congressen. Hiermee zet je een flinke stap verder, zowel zakelijk als persoonlijk. Kijk dus zeker even in ons uitgebreide aanbod!

Bekijk ook

Constructief samenwerken met verschillende karakters: 5 tips

Het liefst willen we met iedereen prettig en ontspannen samenwerken. Als je een functie hebt …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *